Gratis verzending vanaf €35,-
Unieke producten
Milieuvriendelijk, hoogste kwaliteit
Professioneel advies: 06 549 684 08

De kopregel is het belangrijkste onderdeel van je LinkedIn-profiel. Het staat direct onder je naam en wordt ook wel headline genoemd. Met de kopregel trek je de aandacht van potentiële klanten. Het is dan ook belangrijk dat de klant in een oogopslag jouw meerwaarde begrijpt. Alleen je functie en bedrijfsnaam vermelden volstaat niet.

Standaard kun je 220 tekens gebruiken. De lengte is in juni 2020 aangepast van 120 naar 220 tekens. Maar omdat het op veel plekken in LinkedIn verkort wordt getoond is het aan te bevelen je te beperken tot 60-70 tekens.

Strategisch belang kopregel

De kopregel is van strategisch belang, omdat het op veel plekken in LinkedIn terugkomt. Zo verschijnt het in beeld bij zoekopdrachten en bij berichten die je plaatst op jouw profiel. Ook als jij reageert op berichten van andere LinkedIn-gebruikers zien mensen jouw kopregel. Verder komt het in beeld als je een connectieverzoek verstuurt. Bovenal is het goed om te weten dat LinkedIn heel goed geïndexeerd wordt door Google. Dit betekent dat een klant die op jouw naam Googelt jouw kopregel ziet.

Zoekgedrag ideale klant als basis voor kopregel

Er zijn verschillende methoden om een kopregel te schrijven. Ik bespreek er in dit artikel twee. Los voor welke manier je ook kiest is het belangrijk om strategisch na te denken op welke woorden jouw ideale klant zoekt als hij expertise nodig heeft om zijn probleem op te lossen. Het gaat dan om een klant die nog nooit van jou heeft gehoord. Maak met behulp van Google een lijstje van 20 woorden en kijk op welk woord het meest wordt gezocht.

Steekwoorden

De eerste methode is om in steekwoorden jouw meerwaarde neer te zetten. Stel je bent een lifestyle coach dan zou je kopregel er als volgt uitzien:

Lifestyle coach | Maximaal (werk)geluk | Het Nieuwe Werken | 1-op-1 begeleiding | Teamcoaching

10 seconden boodschap

De tweede manier is om in een zinnetje van een paar woorden op te schrijven welke oplossing jij biedt voor het probleem van de klant. Gebruik hiervoor je10 seconden boodschap. Ben je een zelfstandig Arbo adviseur? Dan zou dit je kopregel worden:

Ik adviseer organisaties over de ontwikkeling en evaluatie van hun veilig werkbeleid

Stel hier je vraag




    Kennis Express

    Beatrixlaan 29
    4731 KJ Oudenbosch

    f.salih@kennis-express.nl