Schorem, het online succes van een echte mannenkapper

Gepubliceerd door
in Contentcreatie

Met meer dan 1,1 miljoen volgers op Facebook is de Rotterdamse kapper Schorem een hit op sociale media . Voor mij is deze mannenkapper een bron van inspiratie.

Duidelijke propositie

Schorem is een echte Rotterdamse  haarsnijders- en barbierszaak, opgericht in 2011 door Leen en Bertus. Zonder afspraak worden haren geknipt, baarden geschoren en praat men, terwijl men wacht, over mannendingen. In de zaak aan de Nieuwe Binnenweg, waar alleen mannen mogen komen, is het oude ambacht is in ere hersteld.

Actief op sociale media

Schorem is actief op FacebookInstagram en YouTube. In de volgende video vertelt Bertus je hoe ze op sociale media zijn begonnen.

De strategie

De kapper is consistent in zijn uitingen en toont een jaren vijftig kampper die zich in alle kanalen in alle content gelijk uit. Het verhaal dat wordt verteld is die van een stoere kapper uit de jaren vijfig die zijn klanten vooral man laat zijn. Schorem is vooral een beleving. De context is bijna gelijk: we zien de kappers in een stoere knip- en scheeromgeving.

Online succes

Als ik naar de sociale media uitingen van deze Rotterdamse mannenkapper kijk dan valt mij het volgende op:

Content

De contentcreatie gebeurt door het personeel en professionele beeldmakers maar vooral door de klant zelf. De uitstraling en helden zijn duidelijk aanwezig in de content. In het brede aanbod van content zien we infographics, video’s, foto’s van de kapperszaak, klanten en vooral de kappers. Daarnaast heeft de kapper een webshop met eigen merchandise en is er zelfs een documentaire gemaakt over de kappers.

Channels

De kapper is consistent aanwezig op Facebook, Pinterest en YouTube.

Crossmedia

De kapper is regelmatig op TV (zoald DWDD) te zien, kent een eigen krant, website en zet diverse sociale media in. Bovendien zijn de kappers actief betrokken bij muziekfestivals en tv-uitzendingen. Ook zijn de kappers met een eigen tent aanwezig op events, zoals Lowlands.

Curatie

Er wordt veel geschreven over Schorem. Veel blogposts maar ook veel foto’s, video’s van de beleving en festival waar Schorem bij betrokken is. Ook zijn er meer dan 10.000 reviews gedeeld op onder andere Facebook.

Community

Het viraal delen van de content – een ook het verhaal van Schorem – gebeurt veel in de sociale media. De community zit deels op Twitter maar vooral op Facebook.

Comfort

Het aanbod van content is breed. Veel content brengt met veel gemak de boodschap, zoals het aanbod van de vele YouTube-video’s die het verhaal van en over Schorem vertellen.

Wil jij ook snel online succes boeken?

Voor adviseurs, coaches en trainers die snel online succes willen boeken met hun website en sociale media bied ik een gratis check aan.  Ik bekijk je website en sociale media uitingen. Vervolgens krijg je in een telefonische 1 op 1 sessie van 45 minuten:

  • Zicht op de stappen die nodig zijn om moeiteloos een stroom van nieuwe klanten te werven via je website en sociale media.
  • Ontdek je wat er nodig is om content met een WOW-factor te maken en delen.
  • Leer je welke eerste stap je morgen kunt zetten om snel in actie te komen.

Als je nu denkt: Ja, dit is echt iets voor mij! Stuur dan een e-mail naar f.salih@kennis-express.nl of bel naar 06 – 54 96 84 08.

Leave a Comment