Gratis verzending vanaf €35,-
Unieke producten
Milieuvriendelijk, hoogste kwaliteit
Professioneel advies: 06 549 684 08

In gesprekken met klanten merk ik dat onder andere de begrippen leads, prospects en conversie door elkaar worden gebruikt. In deze bijdrage geef ik je mijn definities.

Conversie

Conversie staat voor het aantal LinkedIn-connecties dat jij uiteindelijk omzet tot betalende klanten.

Funnel

Funnel is in de letterlijke zin het Engelse woord voor trechter. Een funnel is het het traject dat jouw potentiële klant doorloopt om tot een conversie te geraken.

Leads

Een lead is de Engelse term voor een LinkedIn-connectie die interesse heeft in jouw product of dienst. Deze interesse kan hij of zij kenbaar maken door bijvoorbeeld jouw LinkedIn-bericht te liken of door het invullen van een online invulformulier voor het downloaden van een weggever. Niet alle leads worden uiteindelijk een klant.

Leadmagneet

Een leadmagneet of “lead magnet” is een aanbod dat jouw potentiële klant moet overhalen om een actie te ondernemen. Voorbeelden van veelgebruikte leadmagneten zijn: e-books, infographics, en slideshows.

Marketing Qualified Lead

Marketing Qualified Lead staat voor een lead die aantoonbare interesse heeft getoond in jouw product of dienst. Het is een persoon die meer potentie heeft om een betalende klant te worden in vergelijking met andere leads. 

Prospects

Een prospect is een potentiële klant die voldoet aan specifieke criteria. Denk hierbij aan:

  • Geslacht
  • Branche
  • Regio
  • Aantal jaar ervaring
  • Et cetera

Prospecting

Prospecting is het proces van leads verzamelen op LinkedIn en deze converteren naar prospects.

Suspects

Een suspect is een persoon van wie je veronderstelt dat die interesse kan hebben in jouw producten of diensten, zonder dat die persoon al interesse heeft getoond.

Stel hier je vraag




    Kennis Express

    Beatrixlaan 29
    4731 KJ Oudenbosch

    f.salih@kennis-express.nl