10 sociale media tools voor meer rendement

Gepubliceerd door
in Sociale media

Wil jij de social media van jouw bedrijf beter en efficiënter beheren? Check dan deze 10 sociale media tools

1. Bit.ly

Bit.ly is een link-shortener. Deze sociale media tool maakt van lange ingewikkelde links een korte versie. Heel praktisch voor op Twitter, waar je weinig ruimte hebt voor veel tekst. Maar ook handig aan Bit.ly zijn de statistieken die je krijgt bij een link. Zo krijg je zicht op wanneer er exact op geklikt wordt, wie de link nog deelt en van waar je bezoekers komen.

2. Buffer

Buffer is vooral bedoeld om eenvoudig je berichten op bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook en Instagram te plaatsen. Maar ook om de performance van je content te meten en al je accounts op één plek te managen.

3. BuiltWith

De tool BuiltWith helpt je om de technologie te achterhalen van de website van jouw concurrent. Je vindt informatie over het platform, het content management systeem, website statistieken en nog veel meer. Hiermee krijg je een goed beeld of jouw concurrent flink aan de slag is gegaan met de techniek van de site.

4. Hootsuite

Een van de betere sociale media tools. Behalve accounts op Facebook, LinkedIn en Twitter kunt u er ook Foursquare en Google+ accounts mee beheren. Met de gratis versie van Hootsuite kun je berichten maken, reageren op berichten, berichten retweeten en berichten inplannen.

5. Klout

Als je je registreert bij Klout, wordt er een score berekend die aangeeft hoe invloedrijk je bent op Twitter of Facebook. Je score wordt bijvoorbeeld hoger naar mate je meer retweets, mentions en followers krijgt. Een hoge score betekent dus dat mensen je interessant vinden!

6. LikeAlyzer

Wil je snel te weten komen hoe goed jouw Facebook pagina er voor staat? Gebruik dan LikeAlyzer. Deze tool scant je pagina op likes, soorten posts, aantal posts, lengte van je posts, etc… en geeft je een bepaalde score, inclusief tips om je score omhoog te krijgen.

7. QuickSprout

QuickSprout is een online tool om een zeer uitgebreide website audit mee te maken. Je kunt in totaal maximaal 4 websites opgeven. Hiervan krijg je een rapport met daarin gegevens over de website voor zoekmachine optimalisatie, sociale media en de laadsnelheid. Daarnaast laat de tool ook zien hoe de websites eruit zien op een desktop computer, tablet of telefoon.

8. SharedCount

Wil je zien hoe de content van een pagina zich online heeft verspreid? Met SharedCount kun je dit achterhalen door 1 of meerdere links in de tool op te geven. Het rapport ziet er misschien niet zo mooi uit, maar het geeft je goed inzicht in hoeveel likes, repins/pins of tweets een pagina heeft.

9. Social Mention

Social Mention is een zoekmachine voor social media. Via deze tool kun je zien wat er over jouw bedrijf of product wordt gezegd. Social Mention zoekt deze informatie op bijna 100 verschillende sociale platformen.

10. Twitonomy

Via Twitonomy krijg je op basis van een Twitter profiel een enorm uitgebreide analyse. Je ziet de Twitter profielen die de meeste retweets krijgen, antwoorden of mentions van het profiel dat je onderzoekt.

Sociale media strategie voor jouw bedrijf

Wil jij ook een sociale media strategie die staat als een huis? Neem dan contact op met mij voor een gratis inspiratiegesprek: f.salih@kennis-express.nl of 06 549 684 08.

Leave a Comment